Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Σχολή Καλών Τεχνών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2008
Πάνος Παπαγεωργόπουλος
Αριστούχος της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Κ.Θ.Β.Ε. και τελειόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Βόλου. Με υποτροφία του ΙΚΥ συνέχισε με διάκριση μεταπτυχιακές σπουδές σκηνοθεσίας θεάτρου στο Λονδίνο (Master of Fine Arts in Theatre Directing, Middlesex University, with Distinction) και τη Μόσχα (Ακαδημία Δραματικής Τέχνης της Ρωσίας-GITIS). Εντός του 2008 ολοκληρώνει στο Royal Holloway University of London, ως υπότροφος του ΙΚΥ και με επιβλέποντες τον David Wiles και την Ali Hodge, την πρακτική διδακτορική του έρευνα (practice-based PhD) με τίτλο The Lamenting Brain: Emotion and the Journey of Consciousness in the Actor's Mournful Art, όπου μελετά συγκριτικά τις τεχνικές της συγκίνησης στη δυτική υποκριτική του 20ου αιώνα και τη σχέση τους με τον ελληνικό τελετουργικό θρήνο, από πλευράς βιολογικής ψυχολογίας και νευροεπιστημών. Σχετικά άρθρα έχει δημοσιεύσει και παρουσιάσει σε Διεθνή Συμπόσια Υποκριτικής και Αρχαίου Δράματος (Έξετερ, Οξφόρδη, Λονδίνο κ.ά.). Έχει εκπαιδευτεί στις περισσότερες μεθόδους προσέγγισης της υποκριτικής, του χορού και της κίνησης σε Ελλάδα και εξωτερικό, στην φωνητική παραγωγή και το κλασικό τραγούδι, καθώς και στην ψυχοφυσιολογική προσέγγιση της συγκίνησης στην υποκριτική Alba-Emoting, στις ΗΠΑ. Για δύο χρόνια δούλεψε στους ουρανούς ως ιπτάμενος φροντιστής. Ως ηθοποιός-performer συμμετείχε σε παραστάσεις θεάτρου και χοροθεάτρου στο Λονδίνο, τη Νέα Υόρκη και την Ελλάδα, και στις ταινίες Πάμε Πάλι του Δημήτρη Γιαμλόγλου και Μια Αιωνιότητα και μια Μέρα του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Συνεργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτης με τον Andrei Serban στον Ηρακλή (Κ.Θ.Β.Ε., Επίδαυρος) και με τον Τάσο Μπαντή στην παράσταση Ένας Αριθμός στο θέατρο Εμπρός. Έχει σκηνοθετήσει στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη τις παραστάσεις Medea+Material σε κείμενα Ευριπίδη-H. Muller. Στην Ελλάδα, ως ιδρυτικό στέλεχος και σκηνοθέτης του θιάσου Κώδικας έχει σκηνοθετήσει την όπερα Madama Butterfly του G. Puccini (Χοροροές), τις Τρωάδες του Ευριπίδη (για το Εμπρός), την Ηλέκτρα του Σοφοκλή (Εμπρός), και την Τελετή του Π. Μάτεση (Εμπρός, Ηράκλειο) κ.ά. Έχει διδάξει υποκριτική στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Master in Greek Theatre Performance του Royal Holloway (χορικός θρήνος) και σε εργαστήρια στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, και την περιφέρεια. Κάνει προσωπικό coaching σε επαγγελματίες ηθοποιούς.